Ik heb hem……….

Gisteren zat ik even blogjes van medebloggers te lezen en kwam ik ook bij Plato op zijn blog, waar Tuinier een prachtig verhaal beleefde in een boekenzaak. http://platoonline.wordpress.com/2012/03/06/533/
Dat verhaal bracht me terug naar toen ik nog jong was en er één boek was wat ik wel tientallen keren gelezen heb en nog steeds mooi bleef vinden.  Het was een boek dat ik voor mijn vader altijd mee moest nemen uit de bibliotheek (geld om zelf boeken te kopen was er echt niet ) en op een of andere manier hadden we het al zo vaak geleend of hoe het gekomen is weet ik niet maar dat boek ging nooit meer terug.
Het was Rob en de stroper van Tjot Idi geschreven door J.B. Schuil.
Nu was mijn moeder een aardige opruimer dus ik denk dat deze boeken op een gegeven moment wel naar een rommelmarkt of wat dan ook gebracht zijn.  Nog regelmatig, zelfs vorig jaar nog toen mijn broer overleed en wij de zolder met zijn allen leeg gingen halen, zocht ik toch tussen alle boeken nog naar dit boek.
Het bleef altijd in mijn gedachten.

Om te kijken of ik de naam wel goed herinnerde,  had ik de titel even op Google ingetikt en wat schetst mijn verbazing, ik word doorverwezen naar Bol.com en naar marktplaats en ook van Plato kreeg ik links waar dit boek verkrijgbaar is. Bij Bol.com bleek het niet meer te koop te zijn maar op marktplaats stond een exemplaar.

Ik deed meteen een bod en stuurde de aanbieder een mailtje dat ik het heel graag wilde hebben dit boek.
De omschrijving van het verhaal die er bij stond gaf me nu al weer kippenvel.

Vanmorgen kreeg ik een mailtje terug dat het bod geaccepteerd was en voor 10 euro ben ik (bijna) eigenaar van het boek waar ik zo lang naar gezocht heb.  Ik kijk er nu al naar uit.
Het is natuurlijk niet hetzelfde boek van toen uit de bieb maar ik ben er toch heel blij mee en ga het zeker dit weekend lezen en dan hoop ik weer even datzelfde gevoel van  toen te ervaren.
Dank Plato voor je hulp en tips. Ik ben er echt heel blij mee……..