Was ik maar een roodborstje

Afgelwegwijzer......open vrijdag was het weer zover, was op pad gegaan om mijn nieuwe gordijnen op te halen en dat ging allemaal goed en daarna wilde ik even bij Action gaan kijken.

De eerste afslag rechtsaf zei ik tegen mijn zus, maar nadat ik heel de Evenaar en daarna De Grote Beer uitgereden was wist ik het wel, ik zat gewoon weer helemaal verkeerd.
Terwijl ik er toch al een paar keer geweest ben maar dan gewoon vanaf een andere weg kwam, bleek later toen ik thuis was.

Wat rondgereden en uiteindelijk toch maar mijn tomtom aangezet want ik wist echt niet meer waar ik in vredesnaam nou weer was en een beetje pissig maar richting huis gereden.

En daar baal ik dan best van, ik moet echt wel 10 x naar eenzelfde locatie rijden voordat ik het onthoud hoe hard ik ook mijn best doe en probeer te onthouden het lukt me gewoon niet.

Afgelopen zondag zag ik een programma op televisie waarin ze onderzoek hadden gedaan met roodborstjes over het magnetisme van de aarde en hoe vogels zonder moeite de weg vinden hierdoor.

En daarom dacht ik, was ik maar een roodborstje, dan had ik geen tomtom nodig maar kon ik zo, Roodborstje 3zonder er schijnbaar over na te hoeven denken, de weg vinden.

Of gewoon mezelf zijn, minder eigenwijs want ik wil het dan zelf kunnen en meteen de tomtom aanzetten, dat kan ook natuurlijk. 😉

16 gedachten over “Was ik maar een roodborstje

  1. Nou Anneke met de benzine prijzen weet ik niet of het echt in je portemonnee scheelde 😉 Dan de ergernis omdat je zo streng en eigenwijs bent tegen jezelf , ik wist het wel TomTom , , goed voor de beurs, bloeddruk en hart:-P

  2. Heel herkenbaar. Ik moet ook tig keer dezelfde weg rijden voor ik het weet. Tegenwoordig zet ik dus wél mijn Tomtom aan, ondanks de kritiek van manlief, die het wél in twee keer weet te vinden.
    Zo’n roodborstje zijn is zo gek nog niet 🙂

  3. Typisch vrouwelijk?

    dat ze zich kunnen oriënteren, die kans is enorm klein
    behalve rond de eigen kerktoren
    rijden velen haast overal verloren
    zit er ergens een grote doolhof in menig vrouwenbrein?

    Met een brede glimlach gelezen, Anneke. 🙂
    Lenjef

  4. Ben een beetje net als jij, ik denk dat ik het weet maar ik moet toegeven dat dat echt niet altijd zo is hoor. En als ik één keer ergens verkeerd naartoe ben gereden blijf ik dat doen… Dus Beppie mag meestal wel mee hoor ;-).

  5. O, o, o, wat herkenbaar zeg!! Alleen volgens mij ben ik nog een graad erger, want zelfs met tomtom presteer ik het om verkeerd te rijden, omdat ik de verkeerde rechts / links neem 😦

  6. Waarom zou je het zelf willen weten als die tomtom er toch is.
    Je vraagt teveel van je. Zo’n vogel hoeft alleen maar DAT te onthouden
    Mensen zitten in hun hoofd met duizend dingen. Dus zo gek is het niet dat je het niet allemaal onthoudt.

Plaats een reactie