Handstand….

Vanmiddag een tijdje op wezen passen op de kleinkinderen. Als ik binnenkom is mijn zoon net KD2 op bed aan het leggen voor haar middagdutje. Hij roept hoi en ik roep hallo terug en meteen hoor ik haar stemmetje oma oma …. en ze blijft het zeggen oma, oma.
Moet je even zwaaien aan oma dan vraagt mijn zoon en jaja zegt ze en natuurlijk gaat oma even gedag zeggen waarna ze zoet gaat slapen.
Daarna ging mijn zoon weg om KD1 op te halen uit school die eerder uit was vanwege Pasen.
Ze komt thuis met een zelf gemaakte kip en paaseitjes waarvan ik er meteen een krijg.
Zoonlief gaat werken en wij gaan spelen samen. Eerst gaat ze buiten laten zien wat ze allemaal kan en haar favoriet is de handstand. Gewoon los in het gras, tegen de schuur of op de trampoline. Ze kan er niet genoeg van krijgen. Ik weet van mezelf dat ik dat vroeger ook zo leuk vond om te doen. Wij hadden thuis een stok tussen twee bomen in waar toen we kleiner waren schommels aan hingen en later werd ie gebruikt om tenten mee te bouwen of wat ik graag deed een handstand maken. Wat dat betreft was ik ook zo’n buitenkind zoals zij ook graag is en mooi dat ze zo’n grote tuin daarvoor hebben. Een rondje fietsen, op de step waarbij ik het startsein moet geven. En omdat ik het best nog koud vond gingen we binnen nog even schooltje spelen. Momenteel haar favoriet en ze is een heel strenge juffrouw hoor. Mensenlief zo heb ik ze zelfs niet meegemaakt. En als je niet luistert ga je maar naar de directie haha. Echt zo leuk en ik moet er zo om lachen.

Heel serieus zegt ze, en ook nog lachen er om?? En als ik 5 puzzels heb gemaakt zegt ze, ik ben trots op je, je mag er nog twee doen. En ze kan al zo ontzettend goed lezen zeg dat is heel knap, ze leest gewoon een heel boekje voor aan me terwijl ze nog maar net een maandje in groep 3 zit. Nog even met KD2 knuffelen die weer wakker is en dan toch maar naar huis want ik zie de lucht zo dichttrekken en wil graag nog droog overkomen. Dat lukt net, fiets op turbo en de kortste route genomen. Had nog wat boodschappen willen doen maar dat komt morgen dan wel, dit was veel leuker om te doen.

12 gedachten over “Handstand….

  1. Leuke foto!! En wat gezellig met KD1 en KD2! Ik speelde vroeger ook vaak schooltje, en kantoortje. En toen ik groot was ook, alleen werd (en word) ik ervoor betaald! Eerst als secretaresse en de laatste 25 jaar als docent!

      1. Mijn ouders stonden allebei voor de klas dus er waren schriftjes, krijtjes en plakkertjes! Om kantoortje te spelen had ik ook allemaal leuke spulletjes. Ben nu nog dol op notitieboekjes, pennen, etuitjes enz…. kan gelukkig mijn kooplust goed bedwingen anders was het hier in huis een kantoorboekwinkel!

        1. O hou maar op bij de Hema hebben ze vaak zulke leuk boekjes. Ik zeg dan altijd tegen mezelf, je hebt nog boekjes en opschrijfdingen genoeg haha. Ik vind dat ook zo leuk. Ook mooie pennen of zo….

Plaats een reactie