Shop till you drop

Nou natuurlijk zijn we er niet bij neergevallen integendeel maar zusje en ik hebben vandaag weer eens sinds weken gezellig lopen winkelen.
We kozen een andere locatie de Oosterhof die tegenwoordig Alexandrium heet in Rotterdam lijkt ver weg maar het is maar een km of 14 fietsen voor mij en voor mijn zussie een km of 9.
Natuurlijk gingen we eerste een bakje koffie drinken, dat doen we altijd. Daarna wat in winkeltjes gaan snuffelen. Mijn zusje had voor haar kleindochter een gemêleerd overgooiertje gebreid en daar zocht ze een crème kleurig bloesje en sokjes bij. Ze wilde graag sokjes met een kanten randje.
Zo mooi om op al die babyafdelingen te neuzen, ze is net een jaar geworden, wat een leuke kleding hebben ze toch.

Het bloesje met een leuk kanten mouwtje hadden we al snel bij mijn favoriete koffierestaurant gevonden en daarna nog op zoek naar sokjes.
Dat was nog niet zo gemakkelijk te vinden maar de aanhouder wint en in de laatste zaak waar we altijd nog naar toe gaan en eigenlijk zelden wat kopen de Primark hadden ze de allerschattigste sokjes erbij precies in de goede kleur. Missie geslaagd.
Eigenlijk hebben we verder bijna niets gekocht, zijn we nog wel gaan lunchen en hebben we heel veel gekletst, herinneringen aan mijn moeder opgehaald en gelachen ook toen zussie eerst bijna twee stoelen omver liep en bij het opstaan de lamp nog een zet gaf.

En dan kunnen we echt zo ouderwets voluit lachen samen.
Hoe heerlijk is het toch om zo’n zussie te hebben ben dan ook heel erg blij met haar en gelukkig andersom ook hoor.
Vanavond ook weer voor het eerst gaan sporten, beweging genoeg gehad dus vandaag maar wel heerlijk even niks werken in huis maar een ontspannen dagje zo.

27 gedachten over “Shop till you drop

  1. Zeker leuk garen om zo’n jurkje van te breien.

    Ik heb al vanaf half december geen contact niet met zus. Ze heeft een probleem met mij maar ik weet niet was er is. Met nieuwjaar kaart gestuurd met goede wensen en haar reactie was dat ze moest helen en ze contact op zou nemen als ze eraan toe was. OK ik heb wel geduld, kreeg wel verjaardags GIF . Maar nu vind ik het te lang gaan duren, en ga weer kaart sturen, misschien durft ze de eerste stap niet te zetten.

    1. Ja ik heb dat mijn mijn oudste zus die zie ik ook niet meer. Zelfs geen kerstkaarten meer de eerste jaren nog wel gedaan maar kreeg nooit wat terug. Ben er ook mee gestopt. Maar jammer is dat wel.

  2. Wat gezellig! Fijn dat je zus ook weer in staat is om van alles te ondernemen. Ikzelf ben de middelste van 5 zussen en hoewel we goed kunnen opschieten ondernemen we weinig samen. Ik heb goede vriendinnen, waarvan ik een al meer dan 70 jaar ken. We zijn samen opgegroeid, delen alles en doen veel samen.

    1. Ja mijn beste vriendin is pas overleden een andere woont te ver weg en mijn zus is al jaren ook een vriendin voor me. Mijn oudste zus heb ik helemaal geen contact mee momenteel dat is wel jammer.

          1. Dat is één van de weinige dingen waar ik nu van kan genieten, dat ik ik , wanneer ik maar weer, even de stad in kan duiken zonder me ook maar érgens om te hoeven bekommeren.

  3. Mijn laatste winkeluitje met mijn moeder was meer dan 30 jaar geleden. We gingen naar de Oosterhof. Eigenlijk was het veel te inspannend voor haar, maar ze deed het toch, wilde zo graag nog met haar dochter op stap. Iedere winkel moest ze even zitten, soms kon dat nergens. Alhoewel ik jouw blog leuk vond om te lezen en fijn om te zien hoe gezellig jij en je zussie het hebben, ik werd ook een beetje verdrietig, heel even maar.

Plaats een reactie