Kletspotvragen 12

Wat is het laatste dat je kapot hebt gemaakt

Het zal een glas of zo geweest zijn maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd heel erg meevalt met iets kapot laten vallen of stoten. Of dat bordje dat kan het ook zijn, ja dat zal het laatste geweest zijn dat stootte ik pas van het aanrecht af.
Vroeger was ik echt een “sloper” en sneuvelde er regelmatig wel eens wat bij me.
Mijn schoonmoeder zei altijd voordat ik af ging wassen of drogen “niets breken hoor” . Dan was het echt op eieren lopen om de klus te klaren. En desondanks bij haar nooit wat gebroken gelukkig.

22 gedachten over “Kletspotvragen 12

  1. Of het het laatste was weet ik niet meer maar kortgeleden heb ik een grote groene fles laten vallen. Die had ik in 1968 in Amsterdam gekocht, in de tijd van de visnetten aan het plafond en flessen eraan hangend. Sindsdien dus meegesleept en stonden altijd wel ergens in huis. Ik had 3 vormen, nu nog maar 2 waarvan een van een merk dat op MP te verkopen is. De vorm die gevallen is heb ik nog niet op MP gevonden, misschien koop ik wel een nieuwe als die langskomt

    1. Mijn zoon is alcohol verslaafd. Ik heb er heel veel over gelezen en begrijp nu dat het een ziekte is. Niemand kiest er voor, want het is de hel. In goede tijden (die zijn er af en toe nog) is hij de liefste en hulpvaardigste zoon dat je je maar kunt wensen. Dan volgen er weer moeilijke tijden en moet hij opgenomen worden. En zo blijf ik (en hij ook) hopen dat er ooit een oplossing voor zijn problemen komt. Ik begrijp je keuze heel goed want het is heel moeilijk om met een alcoholist om te gaan, maar ik weet een ding en dat is dat ik hem nooit zal opgeven. Geen idee wie dit ooit geschreven hebt maar dat is wat ik voel. Hij is mijn grijze haren
      mijn slapeloze nacht
      hij is mijn angst
      mijn liefde
      mijn zwakheid
      en mijn kracht
      ik vervloek het
      en vergeef hem
      wel zevenduizend keer
      hij is mijn kind
      ik hou van hem
      niet minder
      en niet meer.

      1. Dat is heftig. Mij broer was (hij is overleden al een aantal jaren) ook alcoholist maar gelukkig lukte het hem met medewerking van een heel goede huisarts waar hij mocht komen praten en pillen kreeg om te stoppen met drinken. Nog een jaar of 10 zonder en daar knapte hij heel erg van op. Wij zouden hem ook niet laten vallen al is het best lastig hoor zo’n verslaving.

        1. Lieve Anneke, ik lees al heel lang met veel plezier je blog en geniet van je mooie natuurfoto’s en je klus verhalen. Het doet me goed om te lezen dat je begrip hebt voor de problematiek. Er zijn echt weinig mensen die begrip hebben voor mensen met een verslaving. Voor het ogenblik zitten we echt in een crisissituatie en ik maak me heel veel zorgen. Ik weet niet waar hij is, hij heeft ook een goede huisdokter maar na iedere opname hervalt hij. Ik blijf hopen dat het ooit goed komt.

          1. Ja dat zijn heel moeilijke situaties hoor. Ik heb het van beide kanten van mijn ex en mijzelf met een broer meegemaakt en het is geen pretje. Heel veel sterkte er mee.

        2. Mijn broer heeft meer dan een jaar bij ons ingewoond na opname in een kliniek. Wij hebben hem geholpen met schulden aflossen, huis inrichten, weer contact met zijn kinderen (eerst bij ons, later in eigen huis onder toezicht) en zijn keven weer op orde krijgen, jaren goed gegaan, toen weer gaan drinken en bijna een gevaar voor ons geworden!

          1. Mooi wat je gedaan hebt. Ik blijf hem ook altijd helpen maar soms ben ik wel wanhopig en vrees ik dat het verkeerd gaat aflopen. Het is een zwaar kruis om te dragen Warme groet

          2. Ja ik kan me daar best wat bij voorstellen het is gewoon zo ontzettend lastig om mee om te gaan. En op een gegeven moment ben je er ook wel klaar mee dat snap ik helemaal.

    2. Ja mijn broer was ook alcoholist maar gelukkig kon hij er mee stoppen en bleef nog 10 jaar een leukere broer zonder een druppel te drinken. Daarna is hij overleden. Het is heel moeilijk en ik snap wat je bedoelt.

  2. Best wel een paar heftige reacties op je verhaal. Ik houd het maar bij iets onschuldigs: de vlinderstruik. Ik ben vergeten water te geven in de week dat mijn man niet thuis was. Alles heeft het gered, maar deze niet… was een heel kleintje en hadden we nog maar kort in de pot op het terras staan. Vorige jaar twee mooie bloemen, dit jaar een paar droge takken!

    1. Ja inderdaad ik las het….. ach zonde. Ik was van de takken van mijn vlinderstruik een takkenril begonnen te maken. En vanavond zag ik dat een van die takken die ik in de grond had gestoken gewoon weer ging uitlopen. Een gratis nieuwe vlinderstruik dus.

Plaats een reactie