Kletspotvragen 13

Heb je jezelf wel eens ongelooflijk pijn gedaan

Zeker,  drie keer flink gevallen met de fiets. Een keer zo hard dat ik wel naar huis gefietst ben maar meteen naar de supermarkt ging om boodschappen te doen omdat ik wist ben ik thuis dan kan ik weinig meer. Dat klopte.  Een keer ik viel heel raar in de tuin.
Kon amper meer lopen en had overal blauwe plekken. Het zeerste was bij mijn broer, ik viel, toch nog naar huis fietste en pas de volgende ochtend naar de dokter ging en mijn arm gebroken bleek te zijn.
En na mijn knieoperatie de zenuwpijn die ik kreeg, heel naar.  

18 gedachten over “Kletspotvragen 13

  1. Wakker worden met een spontaan gebroken meniscus was heel pijnlijk.

    En 20 jaar geleden wilde ik een houtblok dat omviel rechtop het hakblok zetten en was de bijl al onderweg. Gevolg een half afgehakt vingerkootje. Dat deed het eerste uur weinig pijn gek genoeg.

    Is trouwens goed gekomen, was pennetje ingezet en heb er vrijwel geen last meer van

  2. Toen ik 7 jaar was stak ik met een 4 tandige mestvork met één tand ervan door mijn laars en mijn voet heen.
    Mijn broer en ik moesten de mesthoop op een landbouwwagen laden en dat was zwaar werk. Zodoende staken wij af en toe de vork in de mesthoop waar wij bovenop stonden om er even op uit te rusten. Dat ging steeds goed totdat het fout ging. Ik gilde de hele polder bijelkaar!

  3. Ooit (1956) verloor ik (bijna) het topje van mijn linker ringvinger. Heel moeilijk verhaal, iets met een betonnen put, een houten ladder en een metalen dekseltje. Het was op een zondag, bij mijn oudste zus achterop de fiets naar de huisarts die het topje hechtte. Op de terugweg vond zag ik een briefje van 25 gulden op straat liggen en dat geld is nooit door iemand opgehaald. Beetje geluk bij een ongelukje!
    Als het vriest wordt het topje extra gevoelig.

  4. Toen ik nog klein was met een vinger tussen de scharnierkant van een winkeldeur geklemd , pijnlijke grap want het duurde even eer iemand in de winkel doorhad wat er mis was. Wat later , was een jaar of 8 , gevallen van een hekje op het schoolplein wat een gebroken sleutelbeen opleverde. Hier en daar als volwassen nog wel eens wat kreuk en deuk schade opgelopen breukje hier, kraakje daar maar daarvan herinner ik me eigenlijk niet zo de pijn, wel van die twee kinderongelukjes.

    1. Ja zo herinner ik me nog een keer met mijn voet tussen de spaken van de fiets, wat deed dat ook zeer. Toen mocht je nog zonder zitje of voetstepjes achterop 😂😂 Blijkbaar maken kindervalpartijen ook wel indruk en blijven de herinneringen.

  5. Tijdens het fietsen van Luik-Bastenaken-Luik (255 km.) Door een valpartij belandde ik op de grond. Helm in tweeën. Ik was vastbesloten de finish te halen (nog 60 km.) Dat kon want het dragen van een helm was nog niet verplicht. De hoofdpijn negeerde ik. Bleek ik een hersenschudding te hebben.

Plaats een reactie