Zingen

Wat is er eigenlijk leuker dan zingen, ben er dol op en in mijn auto van en naar mijn werk zit ik iedere dag dan ook mee te zingen met mijn favoriete muziek.

En mijn smaak is heel divers, voor het echt meegalmen in de auto heb ik een paar leuke cd’s gebrand met Engelstalige en Nederlandstalige muziek.

Degene die mij in het begin door mijn angst om auto te rijden heeft heen geholpen is toch wel Paulde Leeuw, het leek wel of ik kracht kreeg van zijn muziek. En als ik hard mee ging zitten zingen was ik afgeleid en ontspande in de auto. Hij is dan ook wel mijn absolute favoriet kan ik wel zeggen. ( Komt in april in de Schouwburg in Gouda, helaas waren de kaarten al op maar we staan als eerste op de reservelijst dus wie weet)

Hoewel de Duitse taal mij niet zo kan bekoren heb ik toch wel een aantal prachtige nummers op mijn lijst staan zoals van Reinhard Mey, Udo Jürgens en Peter Maffay.

Franse muziek luister ik eigenlijk alleen om rustig van te worden, liefst met een koptelefoon op liggend op de bank is dat heerlijk om naar de luisteren.

En vandaag ging ik naar een Valentijnsconcert en het koor dat daar optrad heeft populaire muziek op het programma staan, voor de pauze mooie nummers om naar te luisteren maar na de pauze mocht de hele zaal meezingen en je merkt dat veel mensen van zingen houden want er werd volop meegezonden met nummers van Que sera sera tot aan Rosanne toe.

Heerlijk lekker meezingen en swingen, volgens mij goed voor lichaam en geest. Ik geniet er van en met mij nog veel meer mensen want er ontstaat toch een koor van zo’n 300 enthousiaste mensen vanmiddag. En als ik naar huis ga hoor ik voor en achter me mensen zelfs buiten nog steeds mee neuriën, fluiten of zachtjes zingen.