Een fris begin

Lekduik1Vanmorgen laat in slaap gevallen na een gezellige jaarwisseling, zo tegen 3 uur thuis kon ik de slaap niet vatten en lag nog tot 5 uur wakker alles overdenkend van het afgelopen jaar.

Nieuwjaarsdag wordt er bij ons in het dorp altijd een nieuwjaarsduik gehouden langs de Lek. Begonnen als een grap van een paar bewoners van de dijk is het nu na 11 jaar echt wel een leuk evenement geworden.

Met mijn half slaperige hoofd zat ik op de fiets even voor half 12 er vanuit gaande dat het 12 uur begon, halverwege sloeg de twijfel toe, even kijken op mijn mails en ja hoor 1 uur pas, dus maar weer teruggegaan en een uur later weer op de fiets geklommen.

Ook wel lekker zo’n stuk fietsen en dit jaar waren er twee keer zoveel deelnemers als in andere jaren dus ook veel meer bezoekers, gewoon heel gezellig met een muziekje van een soort dweilorkestje er bij. Punch, erwtensoep en rookworst, zaken die bij deze nieuwjaarsduik horen en natuurlijk de vele bekenden meteen een goed Nieuwjaar toewensen.

Ik moest er niet aan denken om daar de Lek in te duiken maar de deelnemers deden het met enthousiasme, het zonnetje ging schijnen dus het oogde ook goed.
Weer thuis had mijn kind gebeld maar die had ik even gemist, ik belde hem terug en opeens zei hij, ik moet je wat vertellen man, ik hoorde al aan zijn stem dat het niet leuk was.

Hij vertelde dat zijn relatie na 2 1/2 jaar beëindigd was, ik hoorde de tranen in zijn stem en zei moet ik naar je toekomen maar dat hoefde niet, kom dan straks lekker eten dan kunnen we even praten, zei ik en dat deed hij.

Het hele verhaal kwam er uit, zijn Gelukkige Nieuwjaar duurde een half uur ongeveer, ik vond het echt rot voor hem. Wist wel dat het al eerder niet helemaal lekker zat maar toch als het dan opeens over is dan komt het toch weer hard aan ook al is het een groot kind van 26 inmiddels.
Het zal weer opstaan en verdergaan voor hem worden, ik weet het maar had hem een leuker begin van 2013 gegund.

15 gedachten over “Een fris begin

  1. Wat een vervelend begin van het nieuwe jaar voor jullie beiden. Ik hoop dat hij snel weer opkrabbelt, gelukkig kunnen jullie goed praten met elkaar. Sterkte voor beiden.

  2. Kleurgevoelig

    liefde geeft de wereld altijd mooiere kleuren
    een amoureus hart
    kent geen wit-zwart
    alleen roze, tot er een breuk valt te betreuren

    Een helaas pijnlijk begin van het nieuwe jaar, Anneke.
    Ik vind het heel erg, ook voor jou!
    Lenjef

  3. Phoe, heftig hoor als je kind op nieuwjaarsdag met zoveel verdriet bij je komt. Aan de andere kant heeft hij aan jou gezien dat het leven weer verder zal gaan, en het is een kind van zijn moeder. Met jou liefde en steun weet ik zeker dat hij de draad weer zal op kunnen pakken.
    Maar natuurlijk, jij gunt je kinderen het beste en geen narigheid, sterkte.

  4. Heel akelig begin voor zoon. Maar dan was het niet de ware en naar haar kan hij nu op zoek. Ze is er al maar ze weet het nog niet. 🙂
    Ik las laatst dat er diverse nieuwjaarduiken zijn afgelast in verband met de waterstand. Maar dan kennelijk niet bij de Lek.
    Ik zou er ook nooit induiken. Ik krijg het nu al koud.

  5. @ allemaal Bedankt voor alle reacties. Inmiddels is zoon lief weer in gesprek met zijn vriendin dus wie weet komen ze weer samen, afwachten maar. Ik heb wel geluisterd naar hem maar geen oordeel of advies gegeven gelukkig haha zo wijs moet je als ouder wel zijn. Ze moeten het toch zelf weer op zien te lossen samen.

  6. Poeh dat is niet zo mooi begin van het nieuwe jaar voor je zoon. Vind het goed dat je geen oordeel of advies hebt gegeven! Al zal dat niet heel makkelijk zijn.

    Persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen om in het water te springen onder de 20 graden 😉

    Liefs!!

  7. Lieve Anneke, dat ik verdorie dit logje nu net heb gemist, dat spijt me meis.
    Ik wens jou en je zoon veel sterkte en rust toe, dat hebben jullie wel nodig denk ik.

    Een moederhart opent zich telkens weer!

    1. @geesje en allemaal. Ja inmiddels hebben ze het weer bijgelegd maar het was zo’n eerste dag niet leuk. Hoop dat het allemaal weer helemaal goed met ze komt maar ze zullen het zelf moeten doen al blijf je het als moeder altijd weer rot vinden die dingen.

Plaats een reactie