Multiculti…

3291-20131106055820Na een paar drukke dagen kon ik vanmorgen lekker uitslapen maar was toch redelijk op tijd wakker en mijn bed uitgegaan.
Het zonnetje scheen, dat maakt het altijd veel vrolijker voor me en had wel zin om een lekker eind te gaan fietsen. Koos voor een winkelcentrum zo’n 15 km bij mij vandaan begin van Rotterdam.
Mijn achteruitkijkspiegel heeft me best een stuk rust gegeven nu ik weer dezelfde route fiets waar ik vorige weer die man tegen kwam. Kijk er nog wel heel veel in merk ik maar dat zal best minder worden. Wilde er ook niet voor thuisblijven maar helemaal over is het nog niet.
Even een bakje en wat gaan winkelen, het is onwijs druk, alsof het geen zondag is. Altijd een soort cultuurschok van een rustig dorp naar een druk winkelcentrum.
Ga ook even naar de Primark. Zo’n winkel waar ik alleen naar toe moet omdat niemand met mij mee wil daar naar toe.
En hoewel ik er zelden wat koop vind ik het gewoon leuk om daar wat rond te kijken en te snuffelen.
stopwol_set_4_zwarte_oude_brocante_fourniturenkaartjes_maaswol_scheepjeswolWil je een beetje multiculti bezig zijn stap daar dan eens een keer binnen jeetje wat een talen hoor je daar.  Soms denk ik ook wel waarom sommige mensen ook zo hard moeten praten met elkaar, lijkt wel op schreeuwen of ze ruzie hebben. Maar dat zal wel de aard van het beestje zijn denk ik dan maar of hun eigen cultuur.
Zowaar vind ik iets waar ik al heel lang naar op zoek was. Ken je dat, opeens lijkt het wel of alle sokken, ondergoed of hemdjes opeens allemaal versleten zijn.
Nou ja sokken bij mij niet, heb een la vol en repareer ze ook regelmatig met ouderwetse brat zoals mijn moeder dat noemde of sajet wat uitgesproken werd als sjet.  Officieel heet het stopwol. Ik kocht ze ooit in de kringloop en gebruik ze nog steeds.
Natuurlijk zoek ik het even op bij synoniemen en dit valt er uit:
sajet (zn) : borat, brat, breigaren, stopgaren, stopwol.
Ik dwaal weer af. Ik zocht al een tijdje boxershorts die ik in de zomer altijd draag tijdens het fietsen, dat is prettiger. Nu kwam ik er genoeg tegen maar in van die afschuwelijke kleuren en hier vond ik leuke setjes en nog goed betaalbaar ook.
Ook in mijn hemdjes vielen opeens overal gaatjes, gewoon versleten en die vond ik daar eveneens. Nou ja toch niet voor niets geweest.33zd6jn
Eenmaal thuis blijf ik nog even in de multiculti sfeer. Had vrijdag een kant en klaar pakket couscous gekocht. Heel eerlijk, ik had het nog nooit op.
Het is echt heerlijk, veel groentes daar hou ik van. Heb nog twee porties voor de vriezer en morgen eet ik het nog een keer. Voor herhaling vatbaar.
Een echte multiculti zondag vandaag dus……..