De klus weer geklaard

De salarisadministratie is de vuilnisbak van het bedrijf, zei mijn collega vanmiddag en inderdaad, daar lijkt het ook wel op.

Want natuurlijk zijn de berekeningen en afrekeningen van de salarissen het eindpunt van alle administratieve handelingen voordat iemand zijn geld op zijn bankrekening gestort krijgt en dat betekent dat wij aardig wat op ons bordje krijgen.

Dat bleek ook wel weer, natuurlijk kort dag voor de verwerking van alles omdat we ook voor de kerst wilde betalen en vrijdag was ik nog een dag ziek dus deze week op mijn vrije dag vandaag ook gewerkt en we moesten enorm buffelen omdat de dame van de uitbetalingen opeens zei kan het om 3 uur klaar zijn.

En het lukte weer, klokslag 3 uur konden we aftikken en even ook achteruit gaan zitten om een bakje te nemen, nog niet gegeten, gewoon door zitten bikkelen.

Mijn collega geeft me een hand en zegt, zie zo die klus hebben we samen weer geklaard en dat geeft dan wel een goed gevoel.
Ik ga lekker een uurtje eerder naar huis, na de kerstmis de verdere afwerking maar zoals loonstroken versturen e.d.  
Bikkelen was het maar ook wel leuk eigenlijk om te doen, zou het ook niet willen missen die hectiek iedere maand.