Winterweer

Al enkele dagen vriest het behoorlijk en met de zon erbij vind ik het heerlijk, heb de laatste maanden niet zoveel gewandeld als de afgelopen week. Koud, zeker wel maar ook wel mooi koud noem ik dat, helder vriezend, zon en schone wegen.

Vandaag was het een heel ander verhaal, vanmorgen naar mijn werk zag ik zo nu en dan voor mijn koplampen al wat vlokjes sneeuw komen, pff niet mijn weer hoor, vind het eigenlijk best eng om te rijden in de sneeuw.
Vorig jaar heb ik er een keer 3 uur gedaan van mijn werk naar huis omdat het spiegelglad was en ik durf best te zeggen dat ik dat vreselijk vond om dan te rijden.

Vandaag ging het ook sneeuwen, eerst heel licht maar naarmate de dag vorderde ging het steeds harder sneeuwen en ik maakte me al weer zorgen hoe ik thuis zou komen.
Ik vraag of ik eerder wegkan zei ik tegen een collega toen we zaten te eten, waarom ga je gewoon niet nu naar huis zei hij voordat het nog gekker wordt en ik dacht je hebt eigenlijk gelijk dus ik pakte mijn spullen in, sloot mijn computer af en ging naar mijn leidinggevende om te zeggen dat ik naar huis ging en dat was geen probleem.

Het was al behoorlijk glad op de weg en er werd langzaam gereden, niet zo erg als de vorige keer en mijn winterbanden zullen ook wel gescheeld hebben denk ik maar het was te doen. Alleen zo nu en dan als er een vrachtwagen langs kwam zag je even niets meer door de wervelsneeuw die daarachter vandaan kwam.

Redelijk op tijd was ik toch nog wel weer heel thuis gelukkig, ik zie dat de vogels inmiddels het eten in de tuin ontdekt hebben en de bak die ik vanmorgen gevuld had bijna al weer leeg is.
Ik maak gauw nog even een nieuwe bak voer klaar, brood gedrenkt in olie, havermout en zaden en ik vul opnieuw de bak.
Al gauw wordt de tuin weer bevolkt door allerlei vogels en het is een prachtig gezicht waar ik even naar ga zitten kijken en genieten.
Een rangorde is er in de vogels, de grote die zitten te knoeien en de kleinere vogels die alles wat op de grond valt op pikken.

Sneeuw. Ik vind het prachtig als ik maar niet in de auto hoef te rijden op die gladde wegen

 

7 gedachten over “Winterweer

  1. Nou, ik reed altijd liever auto, dan dat ik moest lopen, omdat ik bang ben om te vallen ………. tja, nu heb ik geen keus meer, gelukkig zijn de fietspaden goed te begaan hier.

    Wat leuk zeg die foto’s. Ik heb op mijn balkon ook van alles en nog wat voor de vogels, maar ik snap er niets van ………….. er is nog geen vogel geweest. Terwijl andere jaren er volop waren en ik met een kat zat die het liefst door de ruit sprong.

    Nou ja, misschien komen ze nog.

  2. Nou haha bij mij is het net andersom hoor, heb een enorme hekel om auto te rijden als het gesneeuwd heeft of glad is, autorijden is trouwens toch niet zo mijn ding.
    Ja je weet het nooit met die vogels, misschien missen ze je kat ; ). Grapje hoor.
    Maar afgelopen zondag was ik wat later op en dan zitten de vogels gewoon op de pergola te wachten of ze zeggen willen nou komt er nog wat. Misschien zijn vogels ook wel verwend tegenwoordig .

Plaats een reactie