Oeps, goed weggekomen zo……

Gisteren wilde ik een rekening voor mijn zwager betalen en wilde het pasje uit de kluis pakken. Ik tikte  de code in maar het kluisje ging niet open.

Ik probeerde het nog een keer, had ik misschien de verkeerde code ingetoetst, zou zomaar kunnen maar nee hoor, ook toen ik het heel langzaam deed ging de kluis niet open.

Wat te doen?  Gebruiksaanwijzingen opzoeken, want hoewel ik ze niet lees bewaar ik ze dus wel goed. Ik ging op zoek en inderdaad in doos twee vond ik de gebruiksaanwijzing.

Toen ik net gescheiden was had ik het kluisje gekocht dus een kleine vijf jaar geleden. Ik wist dat je op een of andere manier het kluisje ook zonder code open kon krijgen maar hoe of wat, dat wist ik echt niet meer.

En daar las ik, haal een plaatje er af en gebruik de sleutel voor noodgevallen. Pfff sleutel voor noodgevallen, waar zou dat ding in vredesnaam zijn. Ik wist het echt niet.

Pas had ik mijn sleutelkastje nogal drastisch opgeruimd dus ik vreesde met grote vrezen. Dan maar zoeken in mijn doosje met sleutels die ik altijd bewaar, een tik die nu dus wel goed van pas kwam want daar zag ik nog 3x 2 sleutels met labeltjes er aan waarvan ik vermoedde dat een setje daarvan wel bij de kluis zou horen.

Ik had er een afwijkende omschrijving opgeschreven, nou dat herinnerde ik me echt niet meer maar goed, na even proberen ging mijn kluisje toch weer open.

Pfff daar kwam ik weer goed weg, ik had me zelf al gezien met boren en weet ik veel in de weer om die kluis te slopen en dan heb ik het nog niet over de vier keilbouten waarmee ik de kluis aan de vloer van de kast bevestigd heb. (Ik doe niet voor minder).
Natuurlijk zijn die alleen IN het kluisje los te draaien, dus had ik heel de kast moeten slopen.

Gelukkig bleef dat me allemaal bespaard en kon ik zo de kluis open krijgen, nu nog even kijken wat de reden is maar ik denk een heel simpele “de batterijen” zullen wel leeg zijn. Een mooi klu(i)sje om morgen even te bekijken.