Duizenden spinnen?????

Dacht vanmiddag even in een film van Hitchcock te zijn beland toen ik de rekken in mijn kasje “even” waterpas ging stellen.

Bij het weghalen van de planken zaten er tussen ieder plankje wel een paar spinnennesten, en ik las dat er in zo’n dotje katoen, zoals het er uit ziet tientallen tot honderden spinnetjes kunnen zitten.

Ik had 16 planken daar er op iedere plank wel 2 of 3 van die bolletjes zaten, ga ik dat vermenigvuldigen kom ik toch uit op zo’n 50.000 spinnetjes die ik verwijderd heb. Je moet er toch niet aan denken dat die allemaal uit zouden komen.

Mijn broer had mooie rekken gemaakt in zijn kas die er alleen door mijn zoon niet bepaald subtiel uit gehaald zijn (van wie zou hij dat nou hebben, zei ze in de spiegel kijkend).
Dus die moest ik even mooi waterpas zien te krijgen zodat alle plankjes er weer in zouden passen.
Ik schatte zo in een half uurtje werk maar dat viel nog tegen, was heel de middag bezig met stellen, ook nog schoonmaken en alle plankjes weer op zijn plaats leggen.

Het is een vernuft systeem zodat je de planken aan kan passen aan de hoogtes van je potten en de gaten die in de dragers zitten ook nog kan gebruiken om draden tussen te spannen om bijvoorbeeld tomaten langs te laten groeien.

Ja wat dat betreft wat mijn broer een handige donder, hij was natuurlijk niet voor niets timmerman. En hij heeft nog rekening gehouden dat zijn onhandige zus zodat als ze in het kasje bezig is niet met blauwe plekken er uit komt door mooie doppen op de stalen draagpennen te maken.

Nu is mijn kasje, dat ik ook wel eens liefkozend “mijn keesje” noem naar mijn broer, haha het moet niet gekker worden, helemaal klaar en ga ik jullie er niet meer mee vervelen totdat de eerste kweekresultaten klaar zijn dan laat ik jullie virtueel mee proeven.  Laat het maar gauw weer voorjaar worden.