Hoezo druk…….

Vanavond kwam mijn vriendin en ik lag lekker op mijn bankje onder het afdakje in de tuin even bij te komen van alle drukte met mijn benen omhoog. Had net gegeten, voor ’t eerst een heerlijke salade helemaal uit eigen tuin. Sla, mijn eerste komkommer, radijsjes, bieslook, basilicum,  ui. Echt zo lekker met gebakken aardappelen en muntthee.  Griekse yoghurt met blauwe bessen ook uit eigen tuin toe.
Vanmorgen wezen werken en daarna een poosje gaan fietsen, op de terugweg nog een eindje gaan wandelen in ’t Loetbos. Mezelf nog een uurtje fotograferen gunnend want ik heb het nog best druk naar de vakantie toe. Wil toch nog wel even wat in huis doen omdat ik geen zin heb als ik thuiskom dat ik meteen weer aan de bak moet.
Liggend op het bankje realiseerde ik me dat ik dit jaar nog geen een keer lekker op mijn stretcher in de tuin gelegen heb met een boek of krantje om te lezen.  Alleen nog maar bezig geweest met werken in de tuin, heb best veel veranderd dit jaar. En hoewel ik mijn moestuin echt zo leuk vind is ook dat best nog wel wat werk om te doen, bemesten en watergeven. Oogsten en schoonmaken. Vanmiddag ook nog wat onkruid lopen wieden en dan blijf ik toch weer langer doorgaan dan goed voor me is. Voel me ook best moe eigenlijk, eigen schuld dikke bult, dat onkruid staat er na de vakantie ook nog wel en zo niet……. dat zou mooi zijn.
Kreeg vandaag wel gelukkig eindelijk een brief van het borstkankeronderzoek dat alles goed was, die bleef zo lang weg dit keer dat ik zo nu en dan best een beetje dacht, het zal toch wel goed zijn. Hoewel toen mijn buurvrouw een aantal jaren geleden er uit gehaald werd omdat ze borstkanker had werd ze gebeld door de huisarts. Maar goed blij dat de brief er was en alles goed was, al had ik geen klachten of zo.
Zoonlief appte of hij morgen het zeil in mijn bijkeuken zou komen leggen. Even dacht ik, ook dat nog maar aan de andere kant, zit er al zo lang op te wachten dus laat het maar doorgaan. Ze komen vooraf dan eten  dan komen de verse snijbonen uit de tuin mooi van pas en gezellig natuurlijk ook weer.
Morgen ook nog wat dingen voor de krant doen, alles wat ik zelf kan tillen vast uit de bijkeuken halen en de wasmachines afkoppelen. Donderdag mijn koffer pakken en alles een beetje afronden dus en dan ben ik ook echt wel aan vakantie toe…..  Heb er wel zin in weekje er uit, even wat anders met zusje. Foto’s van zomaar een uurtje lopen in ’t Loetbos.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie, Polderverhalen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Hoezo druk…….

  1. Ik wens je alvast een heel fijne vakantie toe!

  2. Soms heb je gewoon van alles tegelijk hè. Hier heb ik nog niet een keer de kussens op de loungeset gehad.. Is best veel werk en zelf zitten we er nooit. Fijne vakantie met je zus Anneke! Als je in de buurt bent, ben je welkom hoor! 🙂

  3. Marja zegt:

    Fijn dat de goede uitslag binnen is. Je foto’s zijn weer top. Ga lekker genieten van je rust.

  4. Een hele fijne vakantie gewenst Anneke, en niet vergeten om mooie foto’s zoals deze te maken.

  5. Neeltje zegt:

    Fijn dat ook bij jou de uitslag goed was.

  6. rietepietz zegt:

    Gefeliciteerd met de uitslag….( lekker dan kun je meteen door naar de huidarts 😉 )
    Heerlijk uurtje in het Loetbos dat is wel duidelijk !
    Heel veel plezier met je zus en een fijne vakantie.

  7. rietepietz zegt:

    Whahaha, Ik schreef huiDarts, als je dat gezien had zou het dubbeltje sneller gevallen zijn denk ik, want uitslag en huidartsen passen naadloos bij elkaar.

Geef een reactie

