Er warmpjes bij zitten

Vorig jaar werd ik bij de afrekening van Eneco geconfronteerd met een onaangenameverrassing, ik moest ruim 700 euro bijbetalen en dat was vooral de gasrekening die de afrekening zo hoog gemaakt had.

En dat terwijl ik net een half jaar daarvoor een energiezuinige ketel had gekregen dus dit had ik echt niet verwacht.
Ik ging bij mezelf na wat de oorzaak daarvan geweest kon zijn en kwam er wel achter dat het advies dat ik kreeg van de installateur van de ketel nou niet echt een wijs besluit was.

Hij vertelde dat je in al je kamers ’s winters de verwarming een beetje open moest laten staan zodat niet het hele huis opgewarmd hoefde te worden en dus sneller warm zou zijn als je thuiskwam.

Een slecht advies moet ik zeggen en dit jaar heb ik het anders gedaan, heb de buizen op de zolder geïsoleerd, kosten rond de 30 euro. Ik heb overal nog enkel glas dus heb ik in de ramen tochtkussentjes gelegd kosten 15 euro totaal.
Daarbij goed opgelet de verwarming al een uur voordat ik naar bed dacht te gaan laag te zetten en dat soort dingen, gordijnen en lamellen dicht en ook zelf een warm vest ’s avonds aan en warme pantoffels.

Drie weken geleden kreeg ik de kaart om mijn standen in te vullen en dat deed ik, ik keek naar vorig jaar en zag dat ik de helft van het gas verbruikt had van vorig jaar. Pff zo dat was niet verkeerd.

Gisteren kon ik scoren, de afrekening van Eneco  528,00 kreeg ik terug, kijk dat is nog eens ff lekker warmpjes erbij zitten.
En ik heb het echt niet koud gehad deze winter ondanks het feit dat het toch hard gevroren heeft een tijdje. Dus opletten en consequent iets minder stoken levert toch nog heel wat op.