Vakantie

Het is bijna vakantie tijd en veel mensen hebben het over de vakantie, dat zal het mooie weer ook wel met zich meebrengen denk ik want daar krijg je ook weer een soort vakantiegevoel van.

Ik denk niet dat ik dit jaar op vakantie zal gaan, denk haast wel zeker van niet. En vind ik dat erg??? Nou nee helemaal niet.

Wat is nou het leuke van vakantie eigenlijk? Ben er nog steeds niet achter.
Eerst moet je kijken wat je mee wilt nemen, zorgen dat iemand je vissen voert, je plantjes water geeft, je post opraapt, in mijn geval ook nog mijn mailtjes doorstuurt naar de krant, gedag gaan zeggen bij je moeder en even dag gaan zeggen bij de buren. Kortom een heel geregel.

Ik ben ook niet opgegroeid met vakanties misschien scheelt dat ook wel, wij gingen vroeger nooit op vakantie. Daar was geen geld voor en ook vriendjes en vriendinnetjes gingen niet op vakantie. Een dagje dierentuin daar hield het wel mee op.

Heb inmiddels wel verschillende vakanties gehad, jaren gevaren, met de auto, hotels, appartement maar als ik heel eerlijk tegen mezelf ben begon mijn echte vakantie altijd pas als mijn ex weer was werken en mijn zoon naar school en ik nog een paar weken had dat ik genieten kon van mijn tuin, mijn rust, lekker lezen buiten omdat ik toen nog parttime werkte. Daar bewaar ik eigenlijk de beste herinneringen aan.

Want na zo’n vakantie kom je weer thuis, moet je alles weer gaan wassen, opruimen, je hele huis staat vol met rotzooi, je mailbox is vol, er liggen stapels post en kranten op tafel en er moet ook weer gezorgd worden dat er eten in huis is.

Wat is voor mij dan het positieve aan vakantie? Gewoon toch dat je even helemaal weg bent uit je eigen omgeving, geen telefoontjes, geen verplichtingen, geen computer en dat is wel goed voor een mens voor een paar weken want als je thuis bent doe je dat niet zo gauw.

Maar wie weet ga ik het gewoon eens proberen, zeggen dat ik op vakantie ben en lekker thuisblijven, geen telefoon opnemen, geen mail beantwoorden en lekker thuis vakantie vieren in mijn eigen tuin met huis van alle gemakken voorzien. Dat lijkt me wel wat…..