Mooier kon niet

We hebben gisterenmiddag echt een heel mooie middag gehad op het feestje voor mijn moeder en de jarige jet genoot er nog het meeste van. Zo nu en dan was het wel een beetje overweldigend al die mensen die gekomen waren eigenlijk uit alle delen van het land.
Ook familie die we niet verwacht hadden uit Drenthe nog een nicht met haar zoon.
Het werd dan ook een echte familiereünie. Meestal zien we elkaar de laatste jaren alleen bij begrafenissen maar iedereen was het wel eens. Dit is een leukere gelegenheid om elkaar weer eens te zien.
Mijn familie zit wel een beetje door heel Nederland, sowieso omdat mijn vader natuurlijk uit Friesland kwam dus daar woont een deel maar ook de andere kant, die van mijn moeder hebben zich door het land wel verspreid.
En hoe gaat dat met nichten en neven, dat kan je op een gegeven moment allemaal niet meer bijhouden. Vroeger was natuurlijk mijn oma een bindende factor. Op haar verjaardag en Nieuwsjaarsdag kwam de familie dan naar haar toe.
De catering werd verzorgd door twee kleinkinderen en een achterkleindochter, allemaal in de puberleeftijd. Voor hen is het toch niet zo interessant al die oude tantes en ooms en voor ons wel leuk om niet heel de middag te hoeven lopen om iedereen van een hapje en een drankje te voorzien. En ze deden het heel erg leuk niemand kwam wat te kort en het gaf een leuke soort huiselijke sfeer. Allemaal hadden we wat lekkere hapjes gemaakt en het klopte gewoon helemaal.
We hadden een zaaltje in een zorgcentrum gehuurd waar je zelf alles mag regelen. Vooraf was er gezegd dat we gebruik mochten maken van de afwasmachine maar in die tijd bleek in de ruimte waar die machine stond nog een aantal bewoners bij elkaar te zitten die dat maar lastig vonden dat wij daar iedere keer kwamen. Tot ik op het idee kwam om zoete broodjes te bakken en ze allemaal te trakteren op lekkere hapjes. We hadden toch genoeg en het viel in goede aarde. Een aantal mensen kenden mijn moeder ook wel dus even een praatje gemaakt en opeens was het niet zo erg dat we zo nu en dan even een machine vulden.
Ondanks het feit dat we op de kaart gezet hadden dat mijn moeder dat iemand zou komen het mooiste cadeau vond kwam toch iedereen nog met een cadeautjes. Dus twee dozen vol met chocolade, bloemen, en voor het douchen of andere verzorgingszaken. Zelfs de verzorgsters kwamen met zijn vieren en brachten een pakket met lekkere dingen mee.
Nou mijn moeder moet gewoon wel 101 worden om dat allemaal op te krijgen haha.
Vanmorgen is mijn zus alles een beetje op gaan ruimen bij haar en ze appte dat mijn moeder nergens anders meer over kon praten, ze had het zo leuk gevonden. Die heeft weer gespreksstof voor de volgende weken genoeg.
Op naar het volgende feestje de trouwerij van mijn zus waar ik nog best veel voor moet gaan doen. Maar op zulke dagen als vandaag, grijs en saai zijn dat leuke dingen om te doen dus.