Massabijeenkomsten

Ik heb het niet zo erg op massabijeenkomsten. Ben ooit wel eens een paar keer naar voetbalwedstrijden geweest en dan vond ik dat altijd best een beetje heftig. Zo’n heel stadion vol met mensen, voordat het er allemaal weer uit is dacht ik dan. Maar goed natuurlijk ging dat gewoon allemaal rustig aan.
Grote concerten zoals Pinkpop of Concert at sea zou ik niet zo heel snel naar toe gaan het trekt me gewoon niet.
Ben meer iemand van naar een theater gaan of zo dat is overzichtelijk, niet zo’n enorme mensen massa. Of zoals bij de feestweek werk ik liever achter de schermen dan in zo’n massa meehossen.
Ooit ging ik in Dordrecht naar een kerstmarkt, je kon letterlijk door het grote aantal mensen niet meer voor of achteruit. Of bij de kaarsjesavond in Gouda heb ik dat ook eens meegemaakt.
In de natuur zie je ook wel massabijeenkomsten. Zo zag ik een aantal weken geleden in een nieuw stukje natuurgebied wel zo’n 150 zwanen bij elkaar zitten. Ik sprak hierover met de beheerder van de eendenkooi en hij vertelde me dat daar een groot stuk water was gecreëerd in nieuw natuurgebied en dat daar blijkbaar veel te eten was voor de zwanen zodat ze daar massaal naar toe kwamen> Het was ook een echt va en vient van zwanen die kwamen of weer vertrokken. (Dat is dubbel op)
En de afgelopen week zag ik een grote groep grote Canadese ganzen met heel veel jongen, die komen allemaal bij elkaar en ik telde wel zo’n 8 families met elk tussen de 6 of 8 jongen er bij. Dus een hele groep ganzen bij elkaar. (Hoezo komen er teveel ganzen in de polder ?? ) Volgens mij hebben zowel ganzen als zwanen weinig natuurlijk vijanden en bovendien beschermen ze hun jongen heel goed, dat maakt dat er heel veel meer over blijven dan bijvoorbeeld bij de meerkoeten die ik voor 80 % zie als “voer” voor andere dieren zoals reigers, snoeken, katten, roofvogels en wat er nog meer deze beestjes wel een hapklare brok vindt.
Heel veel tijd om even bij te komen van mijn nachtwerk had ik eigenlijk niet. Zondag moest ik nodig de doperwten oogsten en invriezen, weer 5 porties en ik had er al 4 keer van gegeten. Heerlijk hoor maar ze waren echt al zover dat ik ze niet langer kon laten hangen. De afgelopen maandag kreeg ik al weer voor 2 nachten een logee, mijn vriendin die in Harderwijk woont ging vandaag een dagje met haar nichten happen en trappen en had gevraagd om bij mij te kunnen logeren. Gisteren was ze nog bij haar moeder geweest dus eigenlijk was ze alleen maar twee avonden en nachten bij me. Gezellig hoor, weer lekker bijgepraat zo een keer. Ze kwam helemaal bij hier zei ze, had heel goed geslapen omdat ze gewoon even niets moest terwijl ze thuis toch altijd wel weer dingen te doen heeft of gewoon dingen doet.
Nou ja vorige week had ik niet zoveel in huis gedaan dus maandag overdag maar even lekker mijn huis door gejaagd als een witte tornado.  Nog twee wassen gedraaid, tussendoor ook nog wel een uurtje gaan fietsen.


Vandaag vertrok mijn vriendin voor haar eerste “hapje” en toen ze weg was leek ik wel een leeggelopen ballon. Mijn uren die ik normaal in het café werk had ik vorige week al in de feesttent gemaakt dus ik hoefde niet aan de bak vandaag.  Alsof alle vermoeidheid van 4 nachten heeeeel laat naar bed er uit kwam in een keer. Ben maar wat administratiefs voor het jeugdwerk gaan zitten doen en vanmiddag toch maar even op de fiets gestapt om er even uit te zijn. Ik vond het vervelend weer, klammig, bewolkt maar wel warm. Niet echt lekker eigenlijk. Nog wel een rondje door de polder gedaan en toen weer naar huis verder met mijn werk voor het jeugdwerk. Vanavond nog een rondje gaan wandelen met mijn vriendin en na afloop een glas wijn genomen op het goede leven……. haha. Morgen gaat ze weer naar huis en als het weer het toelaat ga ik met haar mee fietsen naar Gouda. Ze is met de fiets gekomen uit Harderwijk dus moet morgen daar weer de trein terug pakken. En voor haar is het ook gezellig (voor mij ook natuurlijk ) om samen te gaan fietsen.  Heb er wel zin in.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Massabijeenkomsten

  1. Voor mij hoeven die bijeenkomsten met duizenden mensen ook niet Anneke. De massabijeenkomsten op de foto’s zijn mooi om te zien, maar daar zullen de boeren dan weer niet blij mee zijn.

  2. ria zegt:

    Prachtig om te zien. Deze massabijeenkomsten mogen van mij hier ook komen, in het water dan.

  3. Het zijn er wat hè… niet te geloven! Dieren zijn niet erg.. maar mensenmenigtes… daar ben ik denk ik te oud voor, echt zo geen zin meer in…

  4. Rob Alberts zegt:

    Nu al een paar jaar heb ik een gehoorprobleem.
    Grote gezelschappen en ruimten met een slechte akoestiek ontloop ik daarom.

    De natuur verveelt nooit en is ook meestal stil …

    Vriendelijke groet,

  5. minoesjka2 zegt:

    Nee. over het algemeen vermijd ik ook massabijeenkomsten, al die mensen op elkaar gepakt ……. nee, dat hoeft van mij niet zo.
    Trouwens, bij mij zijn de sloten ook overbevolkt met ganzen, wordt wel wat veel ……een beetje jammer want ze verjagen een beetje de eenden en andere zwemmers.

  6. rietepietz zegt:

    Ik hou ook niet van grote mensenmassa’s. en ga er bij voorkeur niét tussen staan.
    Vandaag nog ruzie met een koppel ganzen gehad, er liep nog een jong gansje tussendoor en dat werd vervend verdedigd.

Geef een reactie

