Wat een woei woei ………

26805226_675860366136358_7203688327251328856_n[1]Nou ja ik vertel natuurlijk niets nieuws als ik zeg dat het flink gewaaid zeg maar gestormd heeft vandaag.
En precies toen de storm op het hardst ging hier moest ik onderweg naar het ziekenhuis voor mijn MRI scan.
Mijn zwager zou rijden en kwam me samen met mijn zusje ophalen en het ging flink tekeer, zeker als je de wind van de zijkant kreeg en je dan nog een vrachtwagen in moest halen dan voelde de auto wel bewegen.
Gelukkig hebben ze wel een vrij zware auto maar toch, onderweg lag er nog een boom op de weg dus moesten we via een omweg weer terugkomen op de provinciale weg.
En bij dat industrieterrein dat we over moesten waaiden ook platen van de loodsen die daar stonden af.
Eigenlijk te gek om te gaan rijden maar goed ze wilden het toch doen en er is gelukkig niets gebeurd, geen schade of iets.
Ik vond het ook wel wat hebben, merkte wel aan mijn zus dat ze aardig gespannen naast haar man zat.
Nou ja die MRI ik vond het maar niets maar heb het ook goed doorstaan, steeds heel lang mijn adem inhouden, halverwege dacht ik even flink in paniek te raken maar kon mezelf onder controle krijgen. Was blij dat het weer klaar was, volgende week krijg ik de uitslag.
Thuis zag ik dat een deel van mijn schutting kapot gewaaid was, niet de nieuwe die ik twee jaar geleden heb geplaatst maar aan de andere kant. Dat is een handige buurman die de schutting zelf heeft gemaakt dus dat komt vast wel in orde.
Of dat met mijn perenboompje ook gaat lukken weet ik niet want die is volgens mij helemaal verpletterd onder de schutting.
Op FB zag ik in de omgeving best veel schade te zijn ontstaan aan gebouwen, omgewaaide bomen, beschadigde huizen etc.  Vandaag de 18-01-18….. een mooie datum en zoon zei altijd dat hij het gevoel had dat de baby op die datum zou worden geboren.
Omdat hijzelf van de 10-10 is en zij 12-12 had hij iets met die datum. Zelf had ik het ook wel leuk gevonden, het is ook namelijk de geboorte datum van mijn moeder vandaag. Wat was het een feest twee jaar geleden toen ze 100 werd en wat zou ze het leuk gevonden hebben een baby.
Nou ja ik zei tegen zoon toen hij opbelde, geloof maar jongen, de dag dat je dochtertje geboren wordt, welke datum dat ook is wordt, ze is gezond en alles gaat goed blijft altijd de mooiste dag van het jaar voor je en daar was ie het ook wel meer eens hoor. Nu officieel uitgerekend dus….  Als ze geboren is en we mogen naar het ziekenhuis komen kan ik meerijden met mijn exgenoot, dat is wel fijn want zelf heb ik natuurlijk geen auto. Ja ik weet het weer over de baby, maar het houdt me nu eenmaal bezig. Gelukkig niet vervelend en angstig meer maar gewoon mooi, wel een beetje spannend,  om naar uit te kijken. Het veerbedrijf van mijn bonusneef ging gewoon door. Een spectaculair gezicht.