Ff genieten nog…..

Meeuw (Middel)Vandaag en ook de afgelopen dagen heeeeeeeeeel veel gefietst, vandaag zelfs 40 km en de vorige dagen ook zo’n 35 kilometer gefietst.
Heerlijk hoor, nieuwe wegen gezocht om te fietsen, weer een aan de andere kant van de Lek en IJssel verkend.
En al fietsend kom ik soms ook weer leuke dingen tegen of ontmoet ik iemand die weer een verhaal heeft. Ja dat mis ik tijdens deze crisis nog het meest hoor. Gewoon spontaan een praatje met iemand.
Aan de overkant van de Lek ligt de Alblasserwaard met daar natuurlijk Kinderdijk. Ongekend rustig daar met wandelaars. Normaal om deze tijd kan je er amper fietsen vanwege de vele Japanners of Chinezen die daar naar toe gaan en wandelend en fotograferend niet kijken of er ook nog fietsers zijn.Meeuw 2 (Middel)
Maar nu wel ontzettend veel fietsers, ik neem bewust de afslag naar het rustigere gedeelte en dat is echt zo mooi daar. Aan alle kanten hoor ik de rietzangers hun mooiste lied riedelen.
Als ik weer terug ga richting veerpont zie ik een ijskraampje staan en ik denk lekker een ijsje eten. Het is er rustig, naast mij nog een jong stel en dat is het wel.
Ik maak een praatje met de ijsman en hij vertelt dat het met Bevrijdingsdag hier zo druk was dat het eigenlijk niet goed meer was. Goed voor zijn omzet maar niet helemaal de bedoeling dus.
SCholdekstere (Middel)Als ik daar zo mijn ijsje even op sta te eten komen er twee dames aan. Zij bestellen ook een ijsje en de ene mevrouw zegt ik wil er 3 afrekenen. Vanmorgen heeft  mijn man hier een ijsje gegeten en niet betaald. Zo grappig, het bleek dat die mijnheer was gaan wandelen. Hij was 63 jaar geworden en daarom wilde hij 3x 21 km gaan wandelen.  Bij de ijsman aangekomen had hij zo’n trek maar zijn telefoon was leeg zodat hij niet op die manier kon betalen en verder had hij niets bij zich. De ijsman gaf hem een ijsje en zei, het komt nog wel een keer. En nu kwamen de dames de schuld inlossen. scholekster 2 (Middel)
Hij vertelde dat het wel eens gebeurd was dat hij iemand een ijsje gegeven had en twee jaar later stopte er een vrachtwagen naast hem op de pont en gaf hem geld en zei, dat krijg je nog van me voor mijn ijsje. Ik ben er nog nooit bij ingeschoten vertelde hij als ik wel eens een ijsje weggeef. Hoe leuk is dat. Was ook een heel aimabele (trouwens ook een heel aantrekkelijke)  man. En echt daar leef ik helemaal van op, zulke verhalen. Dat mis ik best hoor.
Vandaag langs de oevers van de IJssel en Lek gefietst. Prachtig weer, morgen schijnt het weer een stuk minder te worden dus nog maar even van profiteren.
Scholekster (Middel)Op de terugweg kom ik langs het café waar ik werk. Mijn werkgeefster zit buiten een spelletje te kaarten met een van de andere werknemers. Natuurlijk is het café nog niet open. Even een praatje zo en de week voor 1 juni ga ik weer helpen met het café schoon te maken. Zij heeft ook niet stil gezeten en heel haar woonkamer opgeknapt, ze laat het me even zien. Moeilijk ook voor hen hoor, ze missen toch wel DE omzetdagen dit jaar zoals Koningsdag, 5 mei, Hemelvaartsdag en het EK voetbal. Best een strop. Door de regeling van de regering krijgen wij wel ons salaris uitbetaald. Nou ja ook wel weer leuk om aan de slag te gaan. Misschien nog niet meteen alle uren maar rustig opstarten en dat is ook prima. Kortom………. mooie dagen achter de rug.

10 gedachten over “Ff genieten nog…..

  1. Eigenlijk kunnen we al die toeristen nog wel even missen. Als alle Hollanders op pad gaan in eigen land is het ook al lekker vol.
    Leuk ijs verhaal. Er zijn best nog wel aardige mensen. 😉😉😉

    1. Ja zo’n leuke man met mooie verhalen. Ja als alle Nederlanders hier op vakantie gaan hebben we ook genoeg publiek denk ik zomaar en ontdekken ze ook hun eigen land nog eens en hoe mooi dat is.

  2. Ja vandaag héél veel wind op til dus geen goed fietsweer. Die ijscoman is een man naar mijn hart. Toevallig had ik van de week iets dergelijks. Ik kocht dekbedhoezen en men kon niet goed wisselen, met wat ik bij elkaar kon grabbelen om gepast te betalen kwam ik 50 cent te kort…. was goed, komt nog wel een keer zei de dame. Mijn dochter heeft 2 dagen later 50 cent gebracht “had niet gehoeven” , maar dat vind ik wel, vertrouwen moet je belonen.

Plaats een reactie