Mooie maandag…..

Het lijkt de laatste weken wel of de maandagen de mooiste dagen van de week zijn en laat dat nou precies een dag zijn waarop ik eigenlijk nooit iets afspreek met iemand. Vandaag ook een redelijk blanco agenda, alleen naar de fysiotherapeut maar dat duurt geen uren.
Het heeft me wel geholpen om vorige week mijn computerkast te verbouwen zodat mijn armen wat lager liggen met typen en dat merk ik best wel. Met wat massages erbij hoop ik dat het met een aantal weken weer wat beter zal gaan met mijn schouders en nekspieren.
Daarna naar mijn moeder gaan fietsen, zaterdag had ik haar sprei van het bed meegenomen, die was me al lang een doorn in het oog omdat ze er vaak op gaat liggen en hij was helemaal smoezelig alleen mocht ik hem nooit meenemen. Maar vorige week had ze een ongelukje gehad dus zei ik afgelopen zaterdag, nu kan het echt niet meer mam, ik neem hem mee en maak hem meteen op maat want eigenlijk was ie te groot voor haar bed.
Gisteren al belde ze, hoe gaat het met mijn sprei, toevallig zat ie net in de wasmachine maar wilde eerst zeggen “het is zondag mam,dan mag ik niet werken” tenslotte heeft ze me dat altijd mee willen geven. Toch maar niet gedaan denk dat het niet meer over komt.
Vanmorgen de sprei dus even op maat gemaakt en meteen maar naar mijn moeder gebracht, het was prachtig weer en ik zag nog een in mijn ogen domme ooievaar die niet lekker naar warmere oorden is gegaan maar hier aan het overwinteren is.
Moeders was heel blij dat haar sprei klaar was en wilde me er voor betalen maar ik zei dat het liefdeswerk was haha…. als we haar de kans geven wilt ze voor iedere keer datΒ we wat doen geld geven en moeten we haar echt overreden dat het niet nodig is.
Lekker nog een stukje rond gaan fietsen, in de polder zitten heel veel jonge zwanen die van hun ouders nu maar onder moeders vleugels vandaan moeten en het zelf uitzoeken. Veel eenlingen maar je ziet ook nog wel een aantal broers en zussen die nog even bij elkaar blijven. Nog veel die nog niet helemaal wit gekleurd zijn en heel eerlijk gezegd vind ik ze er zo best mooi uitzien eigenlijk. Bij sommige zie ik al dat de snavels rood beginnen te kleuren. Het blijft een fascinerend gezicht om het lelijke eendje te zien veranderen in een jaar tijd in een mooie witte zwaan.


Haas1 (Small)Er is nog steeds genoeg te zien in de polder, veel reigers, tel ze niet maar schat dat ik er toch wel op een tochtje van zo’n 25 km zeker 40 reigers gezien heb. Een aantal zilverreigers, er komen er steeds meer.
Een haas doet net of hij een hoopje verdord gras is maar ik zie toch zijn kraaloogjes in het gras schitteren. Hij kijkt me een beetje wantrouwig aan.
Het was eigenlijk best een lekkere december maandag zo om een stukje te fietsen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Mooie maandag…..

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik wens jou veel van dit soort dagen.
    Vrolijke groet,

  2. Het was vandaag een prima dag om er op uit te gaan Anneke, je hebt fraaie foto’s weten te maken. Het is haast niet voor te stellen, maar sommige bomen hebben al bloesem.

  3. ria zegt:

    De dieren zijn ook van slag, zoeken al volop een partner. Mooie foto’s Anneke

    groetjes, Ria

  4. tagrijn zegt:

    Jij hebt dus beslist geen last van maandagziekte… Zo’n fietstochtje waarbij je van alles en nog wat om je heen ziet (als je er oog voor hebt) is altijd een feestje, zeker bij mooi weer.

  5. rietepietz zegt:

    Een prachtige dag alles bij elkaar. Je moeder wil gewoon haar dankbaarheid laten blijken en heeft verder weinig mogelijkheden meer natuurlijk. Maar inderdaad, ik zou er ook geen geld voor willen hebben.
    Zwanen blijven vrij lang nog een beetje bont gekleeurd, dat heb ik vroeger nooit geweten maar sinds een paar in de buurt ieder jaar een nest heeft weet ik beter;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Nou we krijgen ook wel eens wat hoor dan gaan we daar gezellig een bakje van doen of zo mijn zus en ik. Dat vindt ze dan zo fijn. Ja het hangt er vanaf of ze vroeger of later gebroed hebben heb ik gemerkt. Sommige zijn al helemaal wit maar het duurt bijna de winter nog door voor de helemaal op kleur zijn.

  6. Willem van Leusden zegt:

    Ha ha, waarom geen hekel aan de maandag? Jij blijft gewoon genieten van het leven.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat klopt Willem, heb heel lang mezelf schuldig gevoeld omdat ik mijn baan kwijt was geraakt en het gevoel had dat ik niet van mijn vrije tijd mag/kan genieten. Dat is gelukkig over en pak de mooie dagen als ik niets te doen heb en trek er op uit. πŸ˜‰

Geef een reactie

