Wassen en strijken…

wasgoedVan heel het huishoudelijke gebeuren is wassen en strijken bij mij echt wel favoriet, niets leukers dan dat.
Wat dat betreft zou ik wel een gezin met 5 kinderen willen hebben en dus veel wasgoed, hoewel misschien gaat de lol er dan wel van af.
Vandaag kwam mijn zoon terug van wintersport en gisteren stuurde hij een app, hallo mam, lijkt het je geen goed idee dat ik mijn koffer morgen bij je kom brengen, ja hé.
Ach ja waarom ook niet breng maar hoor dus vanavond kwam hij langs met vriendin en een koffer vol met wasgoed.

Ik had er al rekening mee gehouden en mijn eigen was gisteren gedaan. Dus voordat ze goed en wel de deur weer uit waren zat de eerste was al in de machine.
Heb wel een droger maar die gebruik ik eigenlijk nooit, de laatste twee jaar is ie tenminste niet meer aangeweest dus.
Buiten drogen vind ik het lekkerste en met een overdekte waslijn bij mijn blokhut gaat dat al gauw. Alleen bij mistig en zompig weer, van dat weer dat het echt helemaal niet droogt hang ik het binnen op.

Inmiddels zit de vierde en bijna laatste was er al in en hangt het meeste al lekker te wapperen aan de waslijn, morgen alles nog even strijken en als ze dan morgenavond komen eten hoop ik dat alles droog en klaar is. (Als het tenminste morgen een beetje droog weer is )
Ik weet nog dat mijn zusje bij mij op kamers woonde en uniformen van haar werk had, ze had een bloedhekel aan wassen en strijken en ik aan afwassen. Dus dat was altijd een goeie deal, zij waste af en ik deed haar was en strijkgoed.1456042_639410519429928_885299602_n

Zoonlief heeft sinds een paar maanden weer een relatie en is met zijn vriendin en haar ouders en zus op wintersportvakantie geweest. Ze kwamen stralend terug. Heerlijk om je kind zo zichzelf en blij te zien. En het is gewoon een heel leuke en spontane meid, hoop dat ze zo gelukkig blijven samen.