De kluts kwijt ……

Vanmiddag was ik bij mijn moeder en ze is duidelijk een beetje de kluts kwijt.
Normaliter gaat het eigenlijk best nog steeds goed met haar als het ritme maar niet verstoord wordt en dat is nu dus wel het geval.
Mijn broer gaat iedere dag naar mijn moeder toe om haar medicijnen voor heel de dag klaar te zetten, ze weet het precies welk potje op welk tijdstip ze hebben moet.
Maar hij is voor drie dagen opgenomen voor onderzoek in het ziekenhuis en nu is het met mijn moeder ook mis.
De zorg komt wel haar medicijnen doen maar daar heeft ze (soms terecht) niet zoveel vertrouwen in en natuurlijk maakt ze zich ook ongerust over haar zoon.
Hij moet gedotterd worden en afhankelijk van wat ze vinden nog een operatie aan zijn aderen.  De aorta is niet helemaal in orde.
Hoe moet het nu met de boodschappen vroeg ze zich af omdat mijn schoonzusje dat altijd doet maar goed die ging natuurlijk met mijn broer mee naar het ziekenhuis. En haar geld dat mijn broer altijd ophaalt voor haar.
En zijn er allemaal problemen die ze niet meer overziet en daar wordt ze dan onrustig van.
Pas als mijn zusje en ik zeggen dat wij alles met mijn broer afgesproken hebben over geld en boodschappen wordt ze een beetje rustiger.
Wat dat betreft heeft mijn broer haar natuurlijk een beetje verwend door iedere dag langs te gaan. Hij woont er dichtbij in de buurt, werkt niet meer dus voor hem is het ook een loopje iedere dag even.
Nou ja hoop voor mijn broer dat het allemaal goed zal verlopen, het zijn niet de lichtste operaties om te ondergaan en dan zal hij zeker een tijdje uit de running zijn.
Ben dus heel benieuwd hoe ze dat allemaal op zal vatten en er mee om zal gaan, valt ook niet mee als je zo oud bent. Zorg voor haar kind en ook uit haar doen hierdoor.
Dus zusje en ik zullen wel wat vaker even aan de bak moeten zoals we ook doen zal mijn broer met vakantie is.