Ontboden……. ;)

Futen2Gisteren werd ik gebeld door mijn moeder met de vraag of ik bijna weer eens een keer wat in de tuin zou gaan willen doen. Ze vond dat het er wel weer tijd voor werd.
Nu had ik vandaag een paar interviews en was al van plan om vanmiddag even naar haar toe te gaan, eigenlijk nog niet om in de tuin te gaan werken want ik had al een behoorlijk drukke week.

Maar goed mooi weer en ik dacht waarom ook niet, meerkoet parenheerlijk ff wroeten in de tuin is toch ook wel lekker.
Op de fiets gestapt en door de polder gereden, prachtig hoor, eigenlijk vind ik het voorjaar wel het allermooiste seizoen en zeker met dit weer.
WaterkipDe watervogels zijn allemaal al druk in de weer, bij een grote vijver stopte ik even om te kijken en zag binnen een kwartier futen baltsen en meerkoeten paren, hoewel ma meerkoet nog niet echt in de stemming was want ze wist niet hoe gauw ze weer op de kant moest komen, met recht een vluggertje dus. Het schuwe neefje van de meerkoet, de waterhoen is ook al druk in de weer. katjesmakroEn langs de weg staan de elzenkatjes volop in de bloei.

Mijn teller op de fiets ging vandaag over de 2000 km heen, heb hem nu 5 maanden dus aardig wat afgefietst al en zeker voor de wintermaanden.
Heerlijk bij mama in de tuin gewerkt, alles staat al in de knop en de sneeuwklokjes, krokussen en narcissen staan volop in bloei en ook de tulpen beginnen al te komen.
2000kmrHet onkruid is nu nog makkelijk weg te halen nu alles nog niet vol gegroeid is en na afloop zit de groene container helemaal vol en is een flink deel van de tuin lekker opgeknapt.