Netwerken….

netwerkenVanavond had ik een uitnodiging gekregen voor de krant om aanwezig te zijn bij een jaarlijkse bijeenkomst van een Stichting die de sportparken in een aantal kernen beheert.
Een presentatie en een etentje er bij dus natuurlijk had ik die uitnodiging aangenomen want ik weet dat het meestal wel een bijeenkomst is waar aardig genetwerkt kan worden.
Vertegenwoordigers van de gemeente, de stichting en andere verenigingen die gebruik maken van de terreinen.
Als ik binnenkom valt het eerste me op dat het vrouwelijke geslacht wel heel slecht vertegenwoordigd is, sterker nog er is een vrouw die de presentatie verzorgt en ik dus.
Pas later komen er nog twee vrouwen bij en zo’n 40 mannen.
Kan je nagaan dat in heel veel besturen en stichtingen de vrouwen nog steeds niet echt heel sterk vertegenwoordigd zijn.
Een aantal sprekers over wat er tot stand gekomen is het afgelopen jaar en wat er nog in de planning zit. Zat wel aan een leuke tafel met een aantal goede gesprekken, onder andere een heel opbouwend gesprek over de krant waarvoor ik werk.
Meteen een afspraak gemaakt om eens bij elkaar te gaan zitten om te kijken hoe we toch kunnen zorgen dat er wat meer sjeu komt in de krant. Het voelt aan als heel positief.
Lekker gegeten en niet gebleven bij de nazit want ik had nog een uitnodiging voor de opening van een tentoonstelling van kunstenaars. De kunstsuper, gevestigd in een leegstaande ruimte boven de Appie waar ze een maand lang exposeren, maar ook activiteiten hebben op gebied van muziek en creatieve activiteiten waar je aan mee kan doen.
Het is er heel gezellig en na een gesprek met de drie organisatoren sluit de tentoonstelling en schuif ik nog even aan met een rood wijntje bij de tafel van de organisatoren en exposanten.
Ik ken er inmiddels al aardig wat mensen van dus een mooie gelegenheid om weer even bij te praten. Heel grappig was dat ik in gesprek kom met een vrouw die in het dorp woont waar ik geboren ben. Maar ze komt uit Rotterdam en vertelt dat ze de stad vaak wel heel erg mist. De bedrijvigheid, gewoon wat de stad de stad maakt. En in het dorp waar ik woon zegt ze, het lijkt wel of al de mensen op elkaar lijken daar. Ik zeg dat ik in dat dorp geboren ben kunsthaha. Ze probeert meteen haar stelling wat minder sterk te maken en als ik wegga zegt ze nog, ik hoop niet dat je het vervelend vond wat ik zei. Nee hoor zei ik, wij zijn daar toch import en ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Zo grappig.
Een avond die helemaal staat in het teken van netwerken. Dat maakt toch wel dat ik mijn werk voor de krant nog steeds geweldig vind eigenlijk. Nieuwe mensen ontmoeten, leuke gesprekken, de dingen die erbij komen zoals een etentje zo nu en dan of zo’n gezellige nazit bij een expositie zoals vanavond.  I love it……….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Netwerken….

  1. AnneMarie zegt:

    Dat lijkt mij ook wel een heel leuke baan. Jammer van dat gedoe met je uitkering maar zou het niet zo snel opgeven

  2. matroos zegt:

    Dus de twijfel is naar de bodem van het glas gezakt.

  3. Marja zegt:

    Dit zijn de positieve momenten die het de moeite waard maken.

  4. Fijn dat je zoveel plezier in je werk voor de krant hebt Anneke.

  5. ERIC'SBLOG zegt:

    Fijne job Anneke, ben jaloers!

  6. beaunino zegt:

    Sluit me helemaal bij Marja aan, leuk.

  7. rietepietz zegt:

    Ik wist het wel, er zitten gewoon véél te veel leuke kantjes aan dat werk om je láng te laten demotiveren door wat tegenslag.

  8. Kakel zegt:

    Ik vind jou ook echt een typ voor dergelijke bijeenkomsten. En wat is nou mooier dan dingen met plezier doen en leuke gesprekken met onbekenden hebben?
    Gek. Ik heb maar 11 jaar in Rotterdam gewoond en daarna in de Krimpenerwaard. Maar ik voel me meer Rotterdamse dan een polderse…
    Lieve groet.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat klopt hoor, ik voel me er altijd als een vis in het water. Ja mijn zoon en schoondochter wonen er ook nog niet zo lang maar voelen zich ook echt Rotterdammers en houden wel van de beweging in de stad hoewel ze nu een huis in Krimpen hebben dus ze toch weer gekozen hebben voor de meer rustige kant.

  9. minoesjka2 zegt:

    Ja, eigenlijk is zo’n avond een win/win situatie : Gratis eten en drinken, leuke contacten, en dan achteraf nog betaald krijgen ook om dat te doen. hahaha ……
    Nee, maar ik snap waarom je dat niet op wilt geven, want naast dat het nu ellende brengt vanwege je uitkering, geeft het je ook zoveel, waardoor je weer energie krijgt.

  10. Lekker van genieten hoor Anneke! Het is wel een heel stuk van je leven hè..

Geef een reactie

