Een keigave week………..

Hoe vond je het huttendorp vroeg ik aan een paar kinderen : “keigaaf” was het antwoord en daar was ik het helemaal mee eens.
Het was gewoon een keigave week met natuurlijk een ingrediënt dat we gratis kregen deze week namelijk de zon en het prachtige weer zodat alles lekker buiten gedaan kon worden.

En mij hoor je niet dat het zo nu en dan op zo’n vlakte omringd door bomen best heel heet was want er waren plaatsen waar het wel goed toeven was.

Een moeilijke start van deze week omdat door een “communicatiestoring” bij de gemeente al hun materialen weggegooid waren. Desondanks hadden ze toch weer een week neer gezet die stond als een huis en ik was en ben trots op mijn “huttendorpkinderen” die het toch maar weer voor elkaar kregen.

Van al die huttendorpkinderen een echte dus mijn zoon die eigenlijk zijn hele leven al in het huttendorp heeft doorgebracht. Toen hij klein was met mama mee, wat groter gewoon mama helpen en zo groeide hij er in tot hij zelf in het bestuur kwam en momenteel al weer een aantal jaren voorzitter is en ik moet zeggen hij doet het goed al heeft hij hetzelfde als ik, de dingen teveel naar zich toetrekken. (Foto waarbij hij tegen de kinderen zei “probeer dit thuis niet ” op emmers staan)

Het is mij redelijk gelukt me niet met het organisatorische gedeelte te bemoeien en me te beperken tot het bijhouden van de kassen zoals ze me gevraagd hadden. En daarbij dan nog wat papierwerk zoals het invoeren van gegevens, eetkaarten maken, dingen uitdraaien en wat praktische dingen zoals een paar keer in deze week alle shirtjes wassen van de vrijwilligers.

Al met al was het een heel leuke maar wel drukke week, jammer genoeg kreeg ik wel een blaasontsteking, dat was het enige vervelende van deze week.

Keigaaf dus en volop genoten van het mooie weer, de enthousiaste groep medewerkers met zoveel “jonge honden” erbij en natuurlijk de kinderen, verrassend, spontaan, creatief, soms strontvervelend en irritant. Maar altijd zo boeiend en allemaal verschillend en zo blijft het voor mij nog steeds zo leuk…….