Uittreding

Het thema van deze maand van Plato is Uittreding.
Een verhaal van precies 300 woorden zonder het woord te noemen.
Mijn inspiratie kreeg ik vanmiddag in een boekenwinkel.
Meer verhalen op http://platoonline.wordpress.com/2012/08/30/we-300-het-woord-voor-september-uittreding/

Vanmiddag ging ik alleen boodschappen doen, ik voelde me al heel de dag een beetje zo van nergens zin in, ook niet verwonderlijk want gisteren was het deadlinedag en natuurlijk werd het weer veel te laat.

Opeens beland ik in een boekenzaak, loop naar achterin de winkel waar de boeken hoog opgestapeld staan en ga richting gedichten, overdenkingen en dat soort boeken , pak het eerste beet en ga lezen.

Opeens vergeet ik de hele wereld om me heen, het lijkt wel of ik een ander ben, ik ga helemaal op in de verhalen, gedichten en ga er bij zitten en blijf maar lezen en lezen.

Mijn hoofd voelt aan alsof het in een soort trance verkeert en ik realiseer me dat het echt jaren geleden is dat ik me zo gevoeld heb. De laatste keer dat ik me herinner is toen ik in Engeland was en in een Kathedraal mezelf helemaal kwijt was bij al die prachtige Engelse teksten die ik daar las  (en kocht) en het voelt zo ontzettend heerlijk aan.

Zo nu en dan lach ik hardop maar ik merk totaal niet of iemand om me heen of het personeel van de winkel het hoort, ziet of zich er aan ergert,  ik ben gewoon ergens anders.

Na een uur ongeveer lijkt het wel of ik bijkom en weer een beetje mezelf wordend besluit ik maar een boek te kopen, tenslotte is dit geen bibliotheek maar een winkel.

Nog steeds een beetje van de wereld loop ik verder en ga de rest van mijn boodschappen doen.

Terug in de auto voel ik dat ergens anders zijn en autorijden niet zo goed samen gaan en ben blij als ik weer veilig thuis ben.

Dit moet ik gewoon vaker doen, gewoon even helemaal van deze wereld in de boekenwereld stappen.