Een dief betrapt…….

Vandaag een dagje niksdoen met dit warme weer maar, genieten van mijn tuin en alles wat dat te bieden heeft.
Vanmorgen vroeg al even een bezoekje aan mijn moeder gebracht en daarna heerlijk het gevoel van nu even helemaal niets meer te hoeven en te moeten doen.

In de schaduw ga ik op mijn stretcher liggen en bekijk de wereld eens vanuit een liggende positie en ook dan is er veel te zien en te ontdekken.
Zo zie ik “mijn” merel die altijd in de tuin rondscharrelt steeds de druif ingaan, ik weet dat er een nestje in de druif gezeten heeft maar dat is niet van een merel en daar heeft ie ook niets meer te zoeken.

Al liggend kan ik hem goed in de gaten houden en ik zie dat hij gewoon lekker mijn druiven op zit te peuzelen, DE DIEF !!!!
Ik sta maar even op van mijn luie stretcher en breng een net aan over de druiven die bijna zover zijn dat ik ze kan eten.
Even later komt hij terug en ik zie hem zoeken en kijken en ik geloof vast dat hij als hij het kon zou vloeken, daar gaat zijn lekkere maaltje.

“Koop toch een bak druiven en laat dat beestje je druiven opeten”, zei mijn zus toen ik het vertelde, maar die snapt het niet hoe leuk het is om mijn eigen druiven op te eten die ik iedere dag zie groeien, daar kunnen geen druiven van de groenteboer tegenop.
Maar ik wil mijn vriend ook niet kwijt dus zo nu en dan gooi ik een paar druifjes op de grond die hij gretig op komt halen, zo kan ik het zelf doseren wat ik hem wil geven.

Al liggend op mijn stretcher valt me opeens ook iets op in de lucht die op dat moment helemaal blauw is maar ook helemaal blauw terwijl normaal gesproken met zo’n strak blauwe lucht er altijd vliegtuigstrepen te zien zijn. Ik weet ook niet hoe dat komt, niet omdat er geen vliegtuigen vliegen, misschien heeft het iets te maken met luchtvochtigheid, samenstelling van de luchtlaag, ik weet het echt niet maar ben er wel benieuwd naar.

Vlinders vliegen heel de dag af en aan en zitten op mijn vlinderstruiken, het is een mooi gezicht.
Mijn dikke Koikarper ligt te zonnen in de vijver en is te lui om te eten, alles lijkt wel een tandje lager te staan en ikzelf ook.
Maak nog wel wat foto’s maar verder lig ik heerlijk te lezen, muziekje er bij, een heerlijke zomerdag weer.

Tropisch Midzomerfeest

Vanmorgen op tijd boodschappen wezen doen, ga nooit op zaterdagmorgen naar Albert Heijn en ik weet meteen weer waarom ik dat nooit doe, wat is het druk en doe de rest van mijn boodschappen.
Aansluitend ga ik naar de buurman die jarig is, het zit er al aardig vol maar wel even gezellig.

Zo al mijn verplichtingen weer gedaan voor vandaag, alleen vanavond nog even naar het Midzomerfeest.
Het is tropisch warm vandaag, daarmee vertel ik niks nieuws en ik pas me helemaal bij het weer aan.

In het voorjaar ben ik begonnen als experiment om mijn druivenranken langs draden te leiden zodat een natuurlijk zonnescherm ontstaat en dat is aardig gelukt.
Volgend jaar wil ik het maken van houten planken zodat het nog wat steviger is.

Ik zet mijn stretcher daar neer, pak een stapel tijdschriften, kopje thee, muziekje aan en ik lig heerlijk te genieten uit het zonnetje in mijn tuin. Het voelt lekker aan.

Aan beide kanten hoor ik de buren die beide visite hebben omdat er verjaardagen gevierd worden en ik lees, zo nu en dan vallen mijn ogen even dicht en ik geniet van het warme weer.

Vanavond is er Midzomerfeest, het komt heel laat pas op gang, veel mensen zaten vast ook lekker in de tuin voordat ze toch nog even naar het dorp gingen. Ik blijf niet heel erg lang, als ik thuiskom vraag de buurvrouw aan de andere kant of ik nog even wat kom drinken en ik schuif aan bij de visite in de tuin. Het is gezellig zo met elkaar en een uur of 1 ga ik naar huis, het is nog steeds warm in huis, het wordt vast een zwoele nacht. Morgen weer zo’n warme dag, heb nog genoeg te lezen want met dit weer doe je als het niet echt nodig is ook maar beter niet te veel.