Sorry maar…………

Toen ik net getrouwd was kwamen mijn schoonouders een keer op visite en voordat ze kwamen ging ik het hele huis poetsen, ramen zemen en weet ik wat meer zodat het er allemaal keurig netjes uitzag om maar een goedkeuring te krijgen die toch nooit kwam want altijd was er wel iets niet goed.

Dat is de eerste en de laatste keer dat ik dat doe, zei ik tegen mijn toenmalige echtgenoot, ze nemen me maar zoals ik ben.

Ik ben geen poetswonder, moet het echt hebben van schoonmaakaanvallen en het dan ook grondig doe, ben gewoon niet iemand die op maandag de kamer doet, dinsdag nog wat en woensdag weer wat, zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar. Bij mij is het alles of niks.
Maar ik weet dat mijn huis schoon genoeg is om er gezond in te leven en de badkamer, keuken en toilet staan echt wel iedere week op het programma al is het de ene keer zondagochtendvroeg en een andere keer ga ik opeens ’s avonds om een uur of 10 beginnen.

Maar toch verontschuldig ik me nog altijd als mensen op visite komen zoals ik mezelf vandaag weer twee keer betrapte.
Ik zou met mijn buuf even meegaan naar de opticien om een nieuwe bril uit te zoeken en ik was net thuis van het boodschappen doen dus hier en daar stonden nog wat tasjes en dingen die nog niet uitgepakt waren.
Opeens komt mijn buuf binnen stappen omdat de opticien dicht was en het dus niet doorging, ik vraag of ze een bakje wil en meteen begin ik te ruimen en me te verontschuldigen en dan denk ik waarom doe ik dat nou eigenlijk.

Of daarna mijn zus, ze had haar tas in de auto laten liggen dus ze belde dat ze hem even op kwam halen. Ik was net een fotosessie aan het maken van wat prulletjes die ik gekocht had (daar later nog over) en dat vind ik dan zo leuk dat ik alles vergeet en gewoon lekker doorga.
Als mijn zus komt begin ik meteen van, ja ik heb alles nog niet opgeruimd hoor en weer denk ik later, schei daar toch eens een keer mee uit.

Ik hoef me tegenover niemand meer te verantwoorden hoe ik de dingen doe maar dat is al die jaren zo ingeslopen dat het voor mij moeilijk te veranderen is maar Sorry,  ik ga gewoon hard oefenen……haha