Google Doodle

Ik vind ze vaak zo leuk de Doodles van Google, zeker nu met de Olympische spelen ( wat was ie trouwens goed he ONZE Epke 😉  ) worden er ook nog spelletjes mee gemaakt.

Zoals gisteren een Doodle waarbij je kon hordelopen en natuurlijk probeerde ik een keer zonder de hordes om te gooien er over heen te komen. (wat me niet lukte omdat om een Olympisch Kampioen te worden je heeeeeeeeeel veel moet trainen en ik mezelf daar geen tijd voor gunde omdat ik wilde behangen)

Vaak zijn het ook Doodles van sterf of geboortedagen van mensen en regelmatig ga ik zitten kijken van wie die Doodles zijn dus in dat geval is het ook nog leerzaam. (Voor zover Wikipedia gelijk heeft tenminste)

Een paar jaar geleden was er een wedstrijd op de basisscholen in Nederland om Doodles te tekenen en een meisje bij ons in het dorp won en haar Doodle stond toen een dag op alle computers van mensen die op Google zoeken. Ze was er terecht heel trots op dat haar tekening gewonnen had.

De tekening die ze gemaakt had was over nagedacht.
Een beeld van Nederland dat bestaat uit een gedeelte weilanden en groen en de stad met daar tussen snelwegen en spoorbanen.

Een kort maar toch duidelijk beeld waarbij de drie eerste letters van Google, die bij het gedeelte van de stad staan, zwart waren gekleurd, symboliserend het drukke leven daar en de overige letters in vrolijke kleuren met daarbij ook nog de Nederlandse vlag rood-wit-blauw.

Ach eigenlijk vind ik ze gewoon leuk om te zien, vaak creatief en aangepast aan actuele gebeurtenissen zoals nu met de Olympische Spelen.

 

 

 

 

3 gedachten over “Google Doodle

  1. Ik kende doodles nog niet. Ik rommel zelf altijd maar iets aan.

    Op jouw verzoek iets gemaakt over Epke Z. Niet geweldig maar ik wist niks beters.
    Ik kijk, denk ik, teveel sport op dit moment.

Plaats een reactie