“MODERN” (New, Up-to-date, Stylish, Avant-garde, Cool,…)

Het fotothema voor deze donderdag Modern.

Foto met als opdracht “eten”. Winnares Kunstprijs La Lecq Anneke Slappendel met dit beeld.

Het grappige is dan ik Anneke al heel lang ken vanaf van ik een jaar of 4 0f 5 was en haar vader bij ons in huis aan het verbouwen was.
Misschien zat het er toen al in het knutselen haha maar ik liep maar achter hem aan. Toen zei hij dat hij ook een dochtertje had die Anneke heette. En ik vroeg of ik met haar mocht spelen en hij nam me tussen de middag mee en zo leerde ik Anneke kennen.

Later trouwde ze met een vriend van mijn ene broer en werd de buurvrouw van mijn andere broer. Zo kom ik haar nog regelmatig tegen en speelde mijn zoon weer met haar kinderen. Ik ga er  zo nu en dan op bezoek omdat ze ook een passie voor tuinen heeft net als ik en kom ik haar regelmatig tegen op exposities en tentoonstellingen.

Grappig dat dingen zo kunnen lopen in het leven.

Het beeld sprak me vanaf het begin meteen aan. Zo herkenbaar vind ik het deze vrouw die zo vol overgave geniet van iets eten.

Naast dit modelboetseren maakt Anneke ook nog heel mooie keramiek met verschillende technieken.

http://www.annekeslappendel.nl/

 

 

9 gedachten over ““MODERN” (New, Up-to-date, Stylish, Avant-garde, Cool,…)

  1. Heb eens even op haar site gekeken, maar wat een mooie dingen maakt ze zeg. Maar mag ik vragen of jij al eerder werk van haar hier geplaatst hebt, want er zitten diverse stukken tussen haar werk die ik eerder gezien heb.

    1. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets van haar geplaatst heb. Ben je misschien ooit ergens geweest waar ze exposeerde? Ik weet het niet maar niet bij mij vandaan moet ik zeggen. Ik heb verder ook geen foto’s van haar stukken.

Plaats een reactie